anonymatonaringen.blogg.se

Tonårstjej som är trött på att skriva i sin vanliga dagbok.

Alla bara håller på med alla

Publicerad 2016-02-14 22:49:22 i Allmänt,

Jag är i den åldern när alla håller på med alla. Varje typ måndag i skolan är det folk som kommer tillbaka från sitt helgfestande och kommer inte ihåg hur många och vilka de strulade med eftersom de var så borta. Och nej jag är inte någon som bara är avundsjuk för att jag inte har upplevt det. Jag har varit på fester och jag har haft med mig så jag hade kunnat dricka men jag har valt att avstå. Eller jag har druckit, men bara så man blir lite glad absolut inte så att man blir yr, kräks och vaknar upp med minnesluckor. Jag har kunnat men har alltså valt bort det. 
 
Men de i min skola kommer tillbaka och har druckit så mycket att de inte har en aning om vad som har hänt i helgen. Människor sitter och pratar och andra får förklara för dem vilka de har hållt på med. Enligt mig känns det väldigt onödigt och bara ledsamt. Jag är inte så gammal, inte 18 än så det känns sorgligt att vissa kommer ha legat runt med olika varje helg och kommer ångra det när de kollar tillbaka på sina tonår. Sen är det självklart inte så illa som jag skriver, folk ligger inte med en ny person varje helg men det är inte ovanligt att det är ett strul lite här och där. 
 
Och absolut får de som vill hålla på med alla göra det om det gör den människan själv glad. Jag menar bara att det inte alltid är glada miner på den som har hållt på med 3 personer på en kväll och inte kommer ihåg någon av dem. Jag tycker bara att det känns onödigt och lite sorgligt men alla bestämmer självklart själva. 
 
Bara mina åsikter, kram. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela