anonymatonaringen.blogg.se

Tonårstjej som är trött på att skriva i sin vanliga dagbok.

Längesen nu

Publicerad 2016-12-22 13:25:27 i Allmänt,

Nu var det längesen jag skrev här. Mycket har ändrats sen sist. Jag har massor av nya vänner eftersom jag har börjat på en ny skola, jag har en kille sen 3 månader tillbaka ungefär (1 månad officiella) och nu är det snart jul!! Jag är taggad på jul, mest på grund av att det inte är någon skola och för att man får äta alldeles för mycket mat och godis, men jag har samtidigt rätt grov ångest för julen. Ångest för att hitta bra julklappar, ångest för att ha råd med alla julklappar och roliga saker man vill göra på lovet, ångest för att ha något roligt att berätta när man kommer tillbaka till skolan. När man kommer tillbaka så kommer alla berätta om sina miljoner julklappar, hur vild fest det var på nyår och hur roliga saker de har gjort hela lovet. Själv brukar man då ligga i soffan och käka chips. Ni tänker kanske, men vadå? Du har många vänner och pojkvän? Ja, MEN när jag är med dem så är det bara att vi är flera stycken som ligger i soffan och käkar chips. Jag vet hur lyckligt lottad jag är som har ett såpass bra liv som jag faktiskt har, men ibland kan jag känna att jag saknar lite spänning i vardagen. Det känns som att jag har fastnat i ett mönster. Jag klagar inte på det, jag gillar att umgås med mina nära och kära, dock kan jag ibland känna mig rastlös på livet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela