anonymatonaringen.blogg.se

Tonårstjej som är trött på att skriva i sin vanliga dagbok.

Behöver hjälp med kärlekslivet

Publicerad 2015-11-04 20:42:00 i Allmänt, Tankar,

Nej jag är inte så desperat som jag låter i rubriken. Jag har verkligen ett problem och vet inte hur jag ska göra. Eller egentligen vet jag inte ifall jag har ett problem eller inte eftersom jag inte riktigt har erkänt problemet för mig själv än. Alla säger det till mig men jag vägrar lyssna för att jag inte vill att det ska vara sant. Okej, jag ska börja från början så att ni förstår vad jag pratar om. 
 
Jag började i en ny klass nu efter sommarlovet. Kände typ ingen. Nu har jag dock börjat prata ganska mycket och skrivit väldigt mycket med en av killarna i min klass och han är jätterolig och allt sånt där. Alla säger hela tiden att det är något på G mellan oss, men vi två tycker bara om varandra som kompisar (eller det är det vi säger iallafall).
 
Och det är nu problemet kommer in. Jag har en pojkvän. Jag vet, jag har en pojkvän sen ett halvår tillbaka. Men vi träffas och hörs nästan aldrig utan lever mest på med våra egna liv, vilket är väldigt tråkigt och jag vet inte säkert varför det har blivit så mellan oss. Vi har inte bråkat eller så utan vi har bara börjat glida isär lite. 
 
Nästa problem är att jag vet att killen i min klass inte kan ta seriöst på någonting. Han är en player (det har han till och med sagt till mig) och skriver med många tjejer. Han vet om att jag har pojkvän och säger att han inte gillar mig på det sättet. Ja, vi har pratat om det och kommit fram till att ingen av oss vill vara något annat än vänner. Men trots att vi bara är vänner så är han superflörtig och bara allmänt PÅ. Han sitter och ler mot mig hela tiden i klassrummet (för våra blickar möts ofta) och när jag ler tillbaka blinkar han alltid med ett öga åt mig. Han säger saker som att jag är snygg hela tiden. Han ger mig en kram varje morgon när vi ses och varje dag när vi säger hejdå, och ibland någon kram mitt på dagen också. Han skriver ofta att jag är snygg, att han tycker att vi klickar bra och att han känner att han verkligen kan lita på mig. Han uppför sig nästan mot mig som att vi är tillsammans. Men sen är saken den att jag vet inte hur han beter sig mot sina andra tjejkompisar, han kanske bara är sån som person. 
 
Grejen är att jag gillar det. Med tanke på att jag och min pojkvän har glidit isär såpass mycket så mår jag bra av uppmärksamheten. Han får mig att känna mig speciell och jag vet att det är fel att känna så men jag gillar det verkligen.
 
I början av terminen skrev han med min kompis och var på ungefär samma sätt mot henne (men inte lika på) men dom skrev i ungefär två veckor innan han tröttnade och bytte till nästa tjej typ. Men vi har hållt på i flera månader och han skriver fortfarande varje dag. 
 
Jag har inte tänkt på det innan jag skrev ner allting nu, men jag kanske inte ens gillar honom som mer än en vän. Jag gillar kanske bara sättet som han får mig att känna. För någon med så dåligt självförtroende som jag har så får jag en kick när någon säger något snällt om mig. Sen är han ju fett snygg också så det är ju inte så tråkigt när en snygg kille säger att man ser bra ut. 
 
Men jag skulle aldrig göra någonting när jag har kille, ALDRIG. Sen vet jag inte vad som hade hänt om jag inte hade haft pojkvän redan. Kan man inte veta. 
 
Grejen är att jag har ingen aning om hur jag ska gå vidare. Jag trivs i hur det är nu, bara har det roligt med honom utan att något händer för han är en jätteskön person. Men jag är rädd att det ska bli något mer utav det. Att antingen har får känslor för mig eller att jag får känslor för honom, för isåfall förstörs verkligen allting. Kan och vill inte heller bara dissa honom, vi går ju ändå i samma klass och han är rolig att vara med. 
 
Kommentera gärna (om jag ens har någon läsare) vad ni hade gjort i min situation. Tack för att ni läste min historia och hoppas ni vet någon lösning. Puss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela