anonymatonaringen.blogg.se

Tonårstjej som är trött på att skriva i sin vanliga dagbok.

Varför jag startar en anonym blogg.

Publicerad 2014-12-25 22:21:10 i Allmänt,

Hej. Mainstream väg att börja ett blogginlägg men känns drygt att inte ens hälsa. Nu ska jag förklara varför bloggen är anonym och vad jag tror just nu så kommer bloggen alltid att vara anonym. Det är inte så att jag hade tänkt att vara taskig mot folk, det är inte därför jag har den anonym. Kommer absolut inte bli nästa gossipgirl. Jag har den anonymt för att jag är en sådan människa som inte har så jättestarka åsikter. Jag är aldrig människan som frivilligt pratar på lektionerna i skolan och jag har inte många killkompisar eftersom jag inte är "på" som många andra är. Har inte så många kompisar överhuvudtaget. Nej jag är inte någon ensam motherfucker som sitter med sin dator dygnet runt och aldrig kommunicerar med andra människor. Men mina vänner är dom i klassen. Och några andra men alla går i alla fall på min skola. Jag går inte i någon aktivitet så träffar liksom inte vänner på något annat sätt än skolan. I alla fall, jag har inte starka åsikter men som alla människor har jag ändå tankar. Jag har ganska ofta tankar som jag vill dela av mig av men som bara känns konstigt att prata med mina vänner om. Jag har skrivit dagbok men det brukar oftast bli att jag skriver mer om hur dagen har varit istället för hur jag tänker och känner. Jag skriver anonymt för att jag inte vill dela mina tankar ibland med mina nära och kära. Och för att jag är en tonåring som har mycket som pågår i sitt tonårsliv, och för att jag gillar att skriva. Jag kommer inte få många läsare, det vet jag men det är kul ändå och den känns lite spännande att lägga ut sina tankar på internet istället för en skrivbok som ligger och samlar damm i skrivbordslådan när man tröttnar på att skriva på grund av skrivkramp i handen. Jag hoppas ändå att jag får någon läsare men jag delar den inte på Facebook eller instagram när jag är anonym så det är tveksamt om någon kommer att hitta den från början. Jag skriver inte för att provocera, vara elak eller för att få en världskänd och betalande blogg utan för att jag bara vill skriva.
 
Det var allt just nu. Ha det bra och ta hand om er.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela